16 Mart 2016

GELECEĞİN HEZARFENLERİ

Öncelikle belirtmek isterim ki, Ankara'daki hain saldırıda hayatını kaybeden vatandaşlarımızın ruhları şad, mekanları cennet olsun. Yakınlarına en içten dileklerimle başsağlığı ve sabır dilerim. Bizler bir kaç gün üzülüp konuşuyoruz ve hayatımıza devam ediyoruz ama ateş düştüğü yeri yakıyor. Maalesef elimizden de dua etmekten başka bir şey gelmiyor.

Geçtiğimiz haftalarda, Türk Havayolları'nın yayın organı Skylife Dergisi ekibi, Aydın Uçuş Akademisi Tanıtım çekimleri için bizi ziyarete geldiler. Derginin Mart 2016 sayısında ve Youtube kanalında "Geleceğin Hezarfenleri Aydın'da Yetişiyor" başlığıyla akademiyi tanıttılar. Akademi müdürümüz Yusuf Tuzcu Kaptanımız güzel bir dille akademiyi anlattı. Çekimler sırasında ana tema olarak bizi yani 68. Filo'yu kullandılar. Videodaki sınıf çekimleri bizim dersimizden. 



Dergiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Burada bizden beklentiler büyük. Gün geçtikçe, öğrendiklerimiz arttıkça bu işin ciddiyetini ve önemini daha iyi anlıyoruz. Eğer bir gün sağ koltuğa oturursak, yolcuların can güvenliği, kendi can güvenliğimiz, şirketimizin prestiji, milyonlarca dolarlık uçaklar..., kısaca manevi ve maddi olarak büyük sorumluluk altında olacağız. Bu noktada anahtar kelime ise "Disiplin". Hiç bir şeyi şansa ve oluruna bırakmamanız gerekiyor. Bunu bugün uçak başında aldığımız eğitimde daha iyi anladık.

Umuyorum ki tüm arkadaşlarım bu süreci başarı ile tamamlar ve emekliliklerine kadar başarı ve güvenle görevlerini tamamlarlar.

İlk eğitimlerimizi tamamlamak üzereyiz. İlk uçağımız Cessna 172 hakkında da uçak başında ayrıntılı bilgi edindik. Uçuş öncesi, uçuş sırası ve uçuş sonrası kontroller, emergency yani acil durum prosedürleri gibi önemli konulara vakıf olduk. Şu sıralar emergency sınavımız için çalışıyoruz. 

Nedir bu emergency? Örneğin uçuş sırasında motorunuz durdu. Böyle bir durum için motoru yeniden çalıştırmak üzere ezbere yani refleks olarak yapmanız gereken 5 hareket var. Uçağın hızını 68 knota sabitliyorsunuz. Bu hız Cessna'nın motorsuz şekilde en verimli süzülme hızıdır. Ardından yakıt aktarma vanasını açıyorsunuz. Yakıt seçme vanasını iki kanat olarak ayarlıyorsunuz. Yakıt pompasını açıp motora yakıt pompalıyorsunuz ve hava yakıt karışımını zengin hale getiriyorsunuz. 

Buna benzer şekilde uçuş sırasında motor yangını, elektrik yangını vs. gibi önemli emergency durumlar var. Bu gibi acil durumlarda yapmanız gerekenler refleks olarak kazanılmalı. Havacılıkta 3 altın kural vardır. Aviate, navigate, commnuicate. Yani uçur, nereye gideceğini bil, iletişim kur.

Ayrıca Cessna'nın kokpit fotoğrafını poster şeklinde bastırdık ve karşısına oturup pratik eğitim yapıyoruz. Bizim kullanacağımız Cessna'lar glass cockpit yani cam kokpit. Cam kokpit, stand by olanlar hariç tüm ana gösterge panellerinin genellikle LCD olan dijital ekranlar ile donatıldığı kokpit tipidir. Uçakta kullanılan elektronik uçuş gösterge sistemi ise Garmin G1000.


Kısmetse 4 Nisan'da yaklaşık 4 ay sürecek VFR yani görerek uçuşlara başlıyoruz. Bizim şansımıza yaz aylarında güzel havada uçacağız. Başarabilirsek de, ilk yalnız uçuşumuz sonrası sıcak bir havada ıslanacağız. Bildiğiniz üzere havacılıkta adettir, ilk yalnız uçuş sonrası ekip arkadaşlarınız tarafından hortum, kova vs. ile baştan aşağıya sulanıyorsunuz.

Çok sık yazamıyorum. Çünkü bir yandan da yüksek lisans tezimi bitirmeye çalışıyorum.

Gelen destek e-postalarına teşekkür ederim. Sürece yeni başlayacak veya başlayan arkadaşlara her türlü konuda elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

Görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder